Compressiekousen verminderen de soort spiervermoeidheid die het gevolg is van veel staan ​​of lopen. Ze kunnen ook wonderen verrichten voor atleten. Spierpijn en langzaam herstel na trainingssessies is een van de grootste obstakels voor sporters die hun maximale prestaties willen bereiken. Gelukkig kunnen sokken voor sportcompressie de prestaties van een atleet helpen verbeteren en zijn of haar spieren sneller laten herstellen.

Sport Compressiekousen

Sportcompressie sokken bieden verschillende niveaus van ondersteuning en lengtes. Over het algemeen bereiken compressiekousen slechts tot aan de knie, terwijl compressiekousen de bovenkant van de dijen bereiken. Verkrijgbaar voor zowel mannelijke als vrouwelijke atleten, Mediven compressiekousen maken gebruik van een gegradeerde cirkelvormige gebreide compressie die strakker rond de enkel is en losser tot net onder de knie. Deze afgestudeerde benadering helpt een goede doorbloeding bevorderen. Sommige afgestudeerde sokkenfabrikanten bieden zelfs sokken aan die de voetboog omhelzen om de belasting veroorzaakt door herhaalde impact te verminderen.

Sokken met extra compressie zijn verkrijgbaar in verschillende dichtheidsniveaus. De druk die ze leveren, wordt gemeten in mmHg (millimeter kwik), dezelfde eenheid die wordt gebruikt voor het registreren van de bloeddruk. Voor atleten, sokken of kousen met 15 tot 20 mmHg of 20 tot 30 mmHg aan compressie zijn het beste. Sporters die sportcompressiekousen en sokken gebruiken met een hogere mate van ondersteuning doen dit om snel spierherstel te bevorderen. Let wel altijd op als je met de compressiekousen op de loopband  gaat hardlopen.

 

Compressiekousen gebruiken voor hardlopen

Compressiesokken voor hardlopen worden steeds populairder. Wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat dit soort sokken spiervermoeidheid kan verminderen door de bloedtoevoer naar de beenspieren te vergroten. Bovendien bevorderen sokken met toegevoegde compressie een snellere eliminatie van melkzuur uit de spieren na een trainingssessie. Als een voorbeeld, een onderzoek uit 2010 door R. Duffield, J. Cannon en M. King, vond dat sprinters minder spierpijn hadden wanneer ze sportcompressie-beenkleding droegen. Een andere studie van matige hardlopers toonde 2,1% verbetering in de prestaties bij de aerobe drempel wanneer de proefpersonen compressiekousen droegen.

http://www.love4running.com