digital marketing books for beginners Samenwerken met Instagram-bloggers kan een zakelijke exposure en verkoop opleveren. Degenen die hun zichtbaarheid willen vergroten, moeten samenwerken met grote mediabloggers en beroemdheden. Wie verkoopt – met niche-influencers die een specifiek publiek hebben verzameld. Bijvoorbeeld marketeers. Als een grote blogger handcrème adverteert, zal de effectiviteit van de promotie laag zijn. Dit is een goedkope productlijn voor vrouwen boven de 40, abonnees zullen niet geloven dat ze het in het echte leven gebruikt. En als een influencer met 2000 abonnees een verhaal schrijft waarin hij adviseert om de crème in de kou te gebruiken, zal het resultaat veel beter zijn. Om de verkoop te vergroten, is het beter om vijf kleine bloggers te kiezen dan één grote. Maar het aantal influencers dat bij een promo moet worden betrokken, hangt voornamelijk af van het budget. Vervolgens moet je voortbouwen op de doelen en het gewenste resultaat. Het vinden van de juiste blogger op Instagram is eenvoudig: ze verschijnen meestal bovenaan of op verzoek bij een platformzoekopdracht. Je kunt ‘reizen’ of ‘moederblogger’ schrijven in de zoekbalk en Instagram toont accounts in deze categorie. Weinig likes zijn ok Om een profiel te promoten, organiseren bloggers vaak wedstrijden met loterijen voor auto’s of smartphones. Dan kunnen de pagina-indicatoren letterlijk elk uur snel veranderen. Daarom kunnen de statistieken die u ’s ochtends opvraagt, verschillen van de statistieken die u’ s avonds vraagt. Vooral de verhaalindicatoren. Ik raad je aan om in gedachten te houden en te focussen op de engagement rate formule. Dit is een belangrijke indicator die aangeeft hoe interessant berichten voor abonnees zijn. U kunt zelf de mate van betrokkenheid van een blogger achterhalen door zijn pagina te bekijken of statistieken op te vragen. Maar als u meteen naar iemand schrijft met een verzoek om pagina-indicatoren te verstrekken, zal 95% u niet antwoorden. Toon de waarde van uw voorstel, begin met communiceren en leg het probleem kort en duidelijk uit. En pas daarna om statistieken vragen. Meestal gooien bloggers het zonder problemen af als ze echt geïnteresseerd zijn in samenwerking. Het is moeilijk om te onderhandelen over ruilhandel met grote bloggers. Het is onwaarschijnlijk dat ze u adverteren in ruil voor een geschenk. Maar met niche-bloggers tot 25.000 abonnees werkt dit model goed. Bloggers moeten constant in de gaten worden gehouden Geef bij het bespreken van samenwerking met een blogger van tevoren aan of je de post en het verhaal goedkeurt. Bloggers zijn beledigd wanneer hen wordt gevraagd het materiaal goed te keuren, omdat zij dit als een wantrouwen tegenover hun activiteiten beschouwen. Als je een bericht hebt gekocht, vraag je de blogger om het in het verhaal te dupliceren. Een bericht kan gemakkelijk verloren gaan in de feed. Bloggers zijn niet punctueel en vergeetachtig. Het is goed als een blogger een persoonlijke assistent heeft. In dit geval wordt het werk duidelijker gestructureerd.
|
https://marketingbook.shop/ |