Wie is Wie
Image default
Winkelen

Win met uw winkelcentrum

Win met uw winkelcentrum

De middelgrote en kleine winkelcentra in woonwijken hebben het niet makkelijk. Grote stadscentra snoepen veel omzet weg en ook online web shops vergroten de zorgen. Gelukkig is er nog wel hoop voor deze middelgrote en kleinere wijkwinkelcentra, aan de hand van het ANDRE-stappenplan (Analyse, New, Device, Reclame en Entertain) helpt u uw centrum er bovenop. In dit artikel kunt u meer over ANDRE lezen.

Analyse of analyseer in het gewoon Nederlands. Het grote voordeel wat internet heeft tegenover fysieke winkels is toch wel de analyseerbaarheid. Op het web kan men precies aflezen waar de bezoeker vandaan komt, wat deze op de site doet en wanneer die weggaat. Dit is tegenwoordig ook in de fysieke wereld mogelijk. Crumbbase heeft door slim gebruik te maken van smartphones en WiFi een aantal analyse tools ontwikkeld die winkels en winkelcentra goed kunnen ondersteunen in deze donkere tijden.

New, of vernieuw staat voor het constant blijven innoveren. Stilstand is achteruitgang dus zorg dat u op de hoogte bent van de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen retailgebied. Zorg dat winkelen in uw centrum speciaal wordt. Natuurlijk betekend dit niet dat er veel te veel geld aan constante verbouwing moet worden uitgegeven, maar denk eerder aan kleine cosmetische aanpassingen.

Device: apparaat. Om de grens tussen online en offline te verkleinen dient men slim gebruik te maken van smartphones, denk bijvoorbeeld aan push notificaties met aanbiedingen of belevingsfilmpjes.  

Reclame, vergroot je naamsbekendheid. Dit hoeft niet per se met dikke commercials op de nationale tv, maar stel uw winkeliers bijvoorbeeld voor in de plaatselijke krant. Zorg dat aanbiedingen gezamenlijk worden gecommuniceerd om kosten te besparen en een sterker blok te creëren.

Entertain, houd je shoppers bezig. Geef de klanten een reden om naar jouw winkelcentrum te komen. Events zorgen voor een langere winkelduur, een positievere attitude en vergroot de kans op herhalingsbezoeken. Zorg dat winkelen geen verplichting maar een vermaak wordt.

Bezoek de website voor meer informatie : Win met uw winkelcentrum